Blogs : Technologie - 21ste eeuw - Vacature - hospitality -
All Categories
Featured
- verreiker hurenTopa, een samenvoeging van de woorden ‘touw’ en ‘papier’, is meer dan alleen een bedrijf dat kartonnen verpakkingen maakt. In de grote hal staan veel machines om de omstandigheden van vervoer na te bootsen. Zo wordt getest of de verpakkingen bestand zijn tegen diverse situaties (heftruck groei). “Hier is een“Er hoeft niets handmatig gestapeld te worden”De optimizer met acht pallets.drukcabine waar we de omstandigheden van luchtvracht simuleren
Kwetsbare elektronica moet immers goed verpakt zijn”, legt Maarten Kleverlaan, technical solution manager bij Topa, uit - heftruck robot. “We geven hier ook trainingen, want hoe goed de verpakking ook is, je moet er wel mee kunnen omgaan. Ik ga ook vaak mee naar vervoerders - heftruck missie. Bijvoorbeeld naar vliegveld Zaventem bij Brussel. Daar zien we hoe de pallets worden beladen en hoe ze op de rollerbaan naar het vliegtuig gaan”, vervolgt hij
Op zo’n plaat worden pallets geplaatst met vracht. De pallets worden bedekt met een net om te voorkomen dat de lading kan schuiven. Een volle aluminium plaat gaat met een rollerbaan het vliegtuig in. heftruck team. De meeste vracht gaat met een passagiersvliegtuig mee in het ruim onderin. Een klein gedeelte gaat met een vrachtvliegtuig, waar natuurlijk meer lading in past
“Daar hebben we een oplossing voor gevonden: onze kartonnen optimizer. heftruck rekken. Die ligt op de aluminium plaat en loopt schuin af aan de zijkanten. Hierdoor kan het net eroverheen worden bevestigd en nog steeds aan de plaat worden vastgemaakt. Door de extra ruimte kunnen er acht pallets op staan. En bijkomend voordeel is dat alles kant-en-klaar naar het vliegtuig kan worden gebracht en er zo in kan worden geschoven
Maar houdt het karton dat wel als de volle vracht erop wordt geplaatst? “Door het plaatsen van balken onder de optimizer –ook van karton natuurlijk – hebben we vastgesteld dat er viermaal 5000 kilo op kan. Pas daarboven begint het door te buigen (heftruck inspectie). verreikers. Aangezien er in totaal niet meer dan 5000 kilo op een plaat mag volgens de richtlijnen van de internationale luchtvaartassociatie, de IATA, is dat sterk genoeg - heftruck machinist.”TegenargumentenEen van de argumenten van tegenstanders is de kans op vocht
Kleverlaan: “Dat is gewoon een nonissue. De pallets worden in plastic verpakt en met een net vastgezet. Als de pallets op een plaat naar buiten komen, zijn ze al ingepakt. Er is helemaal geen gevaar voor vocht. heftruck distributeur. En ook geen brandgevaar, door hetgebruik van brandvertragende folies.” Meer pallets per plaat, wie wordt daar beter van? Kleverlaan: “Het logistieke proces van luchtvracht is op te splitsen in vier onder-“De vervoerder en de afhandelaar hebben er geen belang bij dat er iets verandert in de luchtvracht”Ddelen: de verzender, de vervoerder, de afhandelaar en de vliegtuigmaatschappij
De verzender betaalt het transport. Die heeft voordeel bij meer pallets per aluminium plaat. Ook de vliegtuigmaatschappij heeft een voordeel, want er kunnen meer pallets mee per vlucht. De vervoerder en de afhandelaar hebben geen kostenvoordeel. heftruck vernieuwing. Die krijgen een percentage per kilo vracht en dat verandert niet. Die hebben er geen belang bij dat er iets verandert in de luchtvracht
Vervoerders en afhandelaars op de vliegvelden gaan de kartonnen optimizer niet promoten (heftruck toekomstbestendig).”Nieuwe tendersDe hoop van Topa is niet alleen gevestigd op nieuwe tenders van verzenders. Ook Europese regels kunnen in het voordeel van de optimizer werken, denkt Kleverlaan. “Vanaf 1 januari gaat de derde ronde in van de regels over het terugdringen van de CO 2uitstoot
Deze indeling komt uit het Greenhouse Gas Protocol, een internationaalis geenvoorEn ook geen brandgevaar, door het gebruik van brandvertragende folies”Maarten Kleverlaan: “Ergevaarvocht - heftruck efficiënt - hoogwerker. Met behulp van het stappenplan zoek je eenvoudig uit of jouw producten onder de Europese ontbossingsverordening vallen en wat je dan als bedrijf te wachten staat. Met duidelijke schema’s en overzichten is het EUDRstappenplan makkelijk te gebruiken
Je krijgt bovendien praktische tips over het uploaden van jouw due diligence-verklaring in het systeem van de Europese Unie en de douane-afhandeling. Download het stappenplan: standaard voor het meten en beheren van broeikasgasemissies. Scope 1 betreft directe emissies die een organisatie zelf veroorzaakt door eigen activiteiten en middelen (heftruck vergelijking). Nummer 2 gaat over indirecte emissies van ingekochte energie
Kleverlaan: “Het is bekend dat luchtvracht een hoge CO 2 -belasting heeft (heftruck markering). Als er meer pallets op een plaat passen, zijn er minder vluchten nodig. Dat scheelt aanzienlijk in de uitstoot van CO 2 .”Ook Europese regels kunnen in het voordeel van de optimizer werkenMet vliegtuigmaatschappijen zoals Lufthansa en United Airlines heeft Topa al contact gehad
Daarbij is gebleken dat het idee in de praktijk goed werkt. Lufthansa? United Airlines? Waar blijft KLM? “We hebbennog geen contact kunnen leggen met KLM en hebben dus nog niet met ze gesproken (heftruck productiefaciliteit) - schaarliften kopen. We blijven wel proberen met KLM in gesprek te komen”, zegt Kleverlaan. Kartonnen koelcontainerEen ander idee van Topa betreft isolatiecontainers
Latest Posts
Heftruck En Telemetrie
Heftruck Preventiemedewerker
Heftruck Monteur